Wetenschappelijk bewezen ENERGIZER

Er is aangetoond dat de leerlingen op de basisschool meteen na een Fit & Vaardig-les meer aandacht voor hun taak hebben dan na een reguliere les (Mullender-Wijnsma et al., 2015). Taakgericht wil zeggen: je kunnen focussen op de opdracht die je krijgt en er geconcentreerd aan werken. Dit is belangrijk, want taakgerichtheid is een voorspeller van schoolprestaties.
Na een deelname van 2 jaar zijn de kinderen die mee hebben gedaan aan de Fit & Vaardig lessen bovendien meer vooruit gegaan op rekenen en spelling. Er is een extra leerwinst van 4 maanden gevonden.

Meer over het onderzoek

Energizers

Leuke, leerzame en actieve ENERGIZER

Fit&Vaardig is behoorlijk effectief als energizer omdat leerlingen op de basisschool zoveel plezier beleven aan deze interventie. Actief, lekker uit je stoel en goed voor de doorbloeding van je lijf en je hersenen. Na een kort F&V lesje zul je merken dat je leerlingen weer merkbaar geconcentreerder aan de slag kunnen met hun volgende taak.

Probeer het zelf met je klas. Je kunt de eerste maand vrijblijvend alle lessen uitproberen!

Probeer nu gratis!